torsdag 16. februar 2012

Vår, vår, vår :-D

Det er så utrolig deilig nå når det lysner mer og mer for hver dag som går og våren nærmer seg med stormskritt :-D

I dag har jeg vært på hagesenteret og handlet inn litt potter og diverse frø til såing.

Jeg er spessielt begeistret for terracotta potter, i hvertfall når de har stått ute en stund og fått et mer rustikk preg.

Jeg leste i et hageblad for en stund tilbake at man kunne smøre nye potter inn med youghurt naturell, for å få et grønt mosebelegg over de, så det er blitt gjort i dag.

Nå gjenstår det bare å se om det virker :-D




Jeg tenkte jeg skulle brøve meg på gulerøtter, reddikker, agurk, cherrytomater og sukkererter :-O





Jeg har i tillegg noen fine potter som jeg fikk i gave fra gode venninner fylt med purreløk, timian, rosmarin og basilikum som må pottes om for å frigjøre potter til alle grønnsakene jeg vil prøve meg på.

Så nå får vi se om jeg fikser dette :-D



En ting er i hvertfall sikkert, hjemme dyrkede grønnsaker smaker himmelsk i forhold til alt annet!!!
 Jeg skal holde dere oppdatert hvordan dette går fremover :-)

Ønsker dere en fin fin dag :-D

Klem fra meg

6 kommentarer:

  1. Jeg også gleeeder meg til vår, og ikke minst SOMMER :)

    Gleder meg til å høre hvordan det går med plantingen, så spennende med egne grønnsaker :) Lykke til <3

    P.S. har du sett de fine lyshusene RM kommer med? Har bilde på bloggen min... tror du vil like dem.. Jeg skal i hvertfall ha meg ett :)

    Stor klem

    SvarSlett
  2. Lysthusene er kjempe fine, såg de på bloggen din :-D Spørs om ikke jeg MÅ ha ett jeg også ;-)

    Stor klem :-)

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Hei Siv
    Ja det er skjønt når våren er i anmarsj. Her i Stavern drypper det fra taket og solen skinner - deilig.
    Så flott kjøkkenet ditt er, stolene fra Riviera Maison er superlekre. Deilig blogg du har også, har lagt meg til som følger.
    Ha en fin søndag med masse herlige vårfornemmelser!
    xx
    Lene

    SvarSlett
  5. Tusen takk for det Lene. Spessielt kjekt å høre det fra deg som virkelig har sansen for det fine :-D

    SvarSlett
  6. Jaaa våren er på vei :-)) Litt mer snø her hos oss ennå, men det går riktig vei :-) Gleder meg til å sette urter her også :-) KLem

    SvarSlett