onsdag 6. juli 2011

Litt av ideene mine til kjøkkenet

Kjøkkenet er allrede bestilt og jeg har alltid vært bevisst på hvordan jeg ville ha det, så det var egentlig ikke så mye planlegging som trengtes her. Jeg har selvfølgelig kommet med litt nye ideer siden det er så  mye nytt på markedet. Stilen jeg jeg ønsker er en blanding mellom et landlig kjøkken med noe moderne innslag her og der. Jeg liker veldig godt resultatet når man blander gammelt og nytt.

Kjøkkenet er hvitt og skal innrammes. Dvs at jeg får dekorlister mellom alle skaper og skuffer samt en sokkellist ved gulvet som er trukket frem, som vist på bildet. Benkeplaten blir svart stein.

Gulvet er i brede og lange bord med en mørk nøttefarge i bunn og deretter hvitoljes på toppen



Hvite mursteinsfliser som backsplash.





Jeg skal ikke ha noen overskap på kjøkkenet i det hele tatt. I stedet tenker jeg å ha åpne hyller  jeg kan ha mine fine kopper og kar på.







2 gassbluss



90 cm bred komfyr



Nå for tiden jobber jeg iherdig med å få fatt i gammel teglstein. Den tenker jeg å ha på èn vegg bak skapet som vist under.



Skapet er en del av kjøkken innredningen. Veldig greit siden dette er løst innventar og kan tas med videre senere om vi skulle flytte.



Jeg har bestilt 2 stk av disse til kjøkkenøyen i et grå stripet linstoff. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å ha svarte men de kan ha tendenser til å falme i solen, så da tok jeg grå i stedet.












<><>
<>
<><>
Kjøleskap og fryseskap ved siden av hverandre.




Jeg er utrolig spent på om dette blir slik jeg har tenkt også :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar