torsdag 29. september 2011

Høy aktivitet :-D

Endelig skjer det MASSE på huset igjen. Peisen er ferdig, mursteinsveggen på kjøkkenet er ferdig og den ser aldeles nydelig ut og jeg er super førnøyd.




Gulvet i stue og kjøkken er lagt og behandlet. I morgen blir siste strøket med hardvoks lagt på, som skal beskytte det. Jeg har kjøpt ubehandlet eikegulv og behandlet det med en blanding av 50% valnøtt og 50% ibenholdt i bunn og deretter er det hvit oljet på toppen. Jeg var veldig usikker på om jeg skulle ta på hvitoljen etter jeg så hvor fin fargen var etter første behandlig men fant ut at jeg skulle holde meg til det jeg i utgangspunktet hadde bestemt meg for. Glad er jeg for det. Da jeg kom på huset i dag var Gulvspesialisten godt i gang med hvitoljingen og jeg ELSKER resultatet. Gulvet har fått en hvit hinne over den litt tunge brunfargen og jeg synest det ga hele gulvet et lysere løft. Forhåpentligvis vil ikke hver minste lille rusk være synelig på det, noe som er typisk på gulv med mørke toner.

Begge badene har fått toaletter og dusj og dusjpanel blir montert på mandag. To soverom er HELT ferdig og to soverom gjenstår det maling av lister rundt vinduer og dører.

Ellers var jeg en tur på hagesenteret her om dagen siden det er så mye salg og fant det fineste druetreet. Det er et vindrue tre og jeg er så spent om det vil komme med noen druer til meg neste år som jeg muligens kan lage noe godt ut av. Treet er kjempe stort, over 2 m i høyde og skal få hederplassen på terassen. Desverre må klematisen min vike fra terassen og bli erstattet av drue treet. Planen er å lage en pergola bestående av bare tak som treet kan legge seg over og drue klassene henger ned.




Klematsien skal få ny hedersplass ved inngangspartiet og kan vokse seg oppetter veggene der.


Få klematisen til å vokse slik er jo drømmen men sikkert ikke så bra for taksteinen kan jeg tenke meg.




Ny ytterdør er bestilt. Jeg hadde i utgangspunktet bestilt og fått en ytterdør, men det var så mye feil på den. Fabrikken sendte ny for å erstatte den gamle, men denne døren var enda verre, så nå klarte vi heldigvis å heve kjøpet. Jeg er overlykkelig og gleder meg masse til den nye døren kommer som er fra en helt annen produsent.



Døren er fra Swedoor og heter Puccini
 




Jeg finner ikke kabelen til å få lagt inn bilder oppi alt flytte rotet og jeg lover masse bilder kommer senere.




                           Håper dere har en kjempe fin dag

                                            ♥ ♥ ♥ 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar