tirsdag 20. desember 2011

Nypusset sølv & dessert pannekaker!

Hei :-)

I dag har jeg overasket to gode venninner på lunch med nypusset sølv og dessert pannekaker :-D




Jeg får jo aldri brukt sølvtøyet noe særlig, og tenkte det kunne være en artig overaskelse til de.

Sølvtøyet er nydelig og jeg synest det er så stas og dekke med det :-D






Det meste er arvegods som tallerkenene, kannen og sukker/fløte skålene. Bestikket er kjøpt på ebay fra USA og er fra den viktorianske tiden 1837-1901. Denne tiden kjennetegnes som en overdådig tid hvor alt skulle være vakkert og av topp kvalitet. De ulike delene har et utrolig flott mønster, spess skjeene med blonder rundt kanten.





Bestikket er egentlig et fiskebestikk, men jeg bruker det til det meste.








Håndtakene er i perlemor, med ulik utforming. Jeg fikk ikke fatt i et helt sett som er likt, men jeg synest det bare er sjarmerende når de er litt forskjellig.





Serviettene er fra Tine K.




 Serveringsbrettet kommer fra Riviera Maison og de søte salt og pepper bøssene er fra Wallas verden











Det er gøy med litt forandring i hverdagen og i dag blir det høytidlig pannekake servering :-D



Jeg ønsker dere en fantastisk dag!


Stor klem fra meg ♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar