fredag 19. august 2011

Victorian cutlery

Jeg har sett etter et slikt bestikk over lengre tid uten å finne noe. Bestikket er fra den Viktorianske tiden/Victorian era som er en periode i Storbritannias historie. Denne epoken omfatter bla. den industrielle revolusjonen og det britiske imperiets storhetstid.

Den viktorianske perioen regnes ca fra 1837 til 1901, årene da dronning Victoria regjerte og epoken er oppkalt etter henne.

Typiske kjennetegn ved epoken er overdådigheten, alt skulle være vakkert og av beste kvalitet noe man ser i bestikkets nydelige utforming og gravering.



Jeg var så heldig å finne dette bestikket på ebay og fikk det til nesten ingenting. Det er riktig nok bare 5 stk av hver, så jeg får fortsette jakten etter flere i samme serien eller samme gaten om ikke annet. Jeg synes egentlig det er sjarmerende om ikke alle er helt like.







Toppen av lykke er at håndtakene er av perlemor som jeg er så utrolig glad i  :-D






Queen Victoria

Picklefork



De nydeligste skjeene jeg noen gang har sett



Smørkniver/ostekniver











Dette bestikket kalles for servers restore, og jeg vet ikke helt hva det skal brukes til egentlig.

Fine detaljer.





Bestikkene jeg viser her på bildene er ikke helt like, men de er så lite som skiller de at jeg synest ikke det gjør noe. Bare sjarmerende som jeg skriver over  :-D




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar